[astroCS] clanok o novom dalekohlade na Skalnatom Plese

Miroslav Mocak mmocak at ulb.ac.be
Thu Jun 10 10:28:28 UTC 2010

Vazeni kolegovia,

  moj clanok o novom planovanom metraku som prave na portale
kozmonautika.sk vymazal, nechcem aby bol zneuzity. Reakciu
Alesa Kuceru si vazim, jeho si velmi vazim a verim ze vie co robi.
Z jeho reakcii vidim, ako sa ludia mozu nepochopit v roznych veciach ale to
je na osobnu diskusiu. Napriklad, to co ASU robi dobre, som
iba chcel zvyraznit v zmysle, kde by sa ich uz existujuca
aktivita mala upriamit. V tomto som urobil velku chybu a
priznavam to. Mohol by som opat reagovat na kazdu z jeho
reakcii (opat aj neprijemne) ale snad mozno raz osobne. Projekt
ako celok: Centrum kozmických výskumov: vplyvy kozmického poc(asia
vyzera byt
dobry. V clanku som sa ale vyjadroval iba na adresu
dalekohladu a nie proti tomuto projektu. Poprosil by som tiez
do buducnosti aby sa v takychto reakciach negativne neutocilo na konkretne
osoby, ktorych nepoznate. Ja som to v clanku nerobil. Pan Kucera,
zo SOSA poznate osobne jedine mna, aj ste ma ucili, a naucil som sa od Vas
vela. Za myslienky v tomto clanku si stojim a beriem osobne plnu
zodpovednost.
Vasa reakcia ma ranila, nie iba ako osobu ale aj ako odbornika, ci pravom,
uvidime o 10 rokov.

S pozdravom
Miro Mocak

--

       Miroslav Mocak

       Institut d'Astronomie et d'Astrophysique
       Université Libre de Bruxelles
       Campus De La Plaine
       CP 226 - Boulevard Du Triomphe
       B-1050 Bruxelles - BELGIUM

http://www-astro.ulb.ac.be/~mocak/

        Understanding is, after all, what science is all about - and
science
       is a great deal more than mere mindless computation (Roger Penrose)