[astroCS] novy dalekohlad na Skalnatom Plese, SOSA a Strategicky plan IAU na nasledujucu dekadu

Miroslav Mocak mmocak at ulb.ac.be
Thu Jun 3 14:02:30 UTC 2010

Váz(ení kolegovia,

   rád by som chcel upriamit( Vas(u pozornost( hlavne na 2 veci. Prvou z
nich je c(lánok o
argumentoch v prospech a proti plánovanému d(alekohl(adu na Skalnatom
Plese, klikni na
http://kozmonautika.sk/clanky/13-metrovy-dalekohlad-na-skalnatom-plese-pre-proti
   Druhou je vznik a existencia Slovenskej Organizácie pre Vesmírne
Aktivity
SOSA  (Slovak Organization for Space Activities), ktorej internetovým
portálom
je www.kozmonautika.sk a ktorá sa snaz(í podporovat( vstup SR do ESA  a
ESO.
Na tomto webe nájdete mnohé zaujímavé informácie
o ESA  a ESO nielen vs(eobecného charakteru ale aj o procese vstupu krajiny
do týchto organizácií a benefity, ktoré sú s týmto spojené. Nads(enci
pre wikipédiu
nájdu informácie o navs(tevovanosti wikipedických stránok o ASU Stará Lesná
a ASU Ondr(ejov v tomto c(lánku
http://kozmonautika.sk/clanky/astronomicky-ustav-na-slovensku-v-cechach-esa-eso-na-wikipedii
   Es(te pikos(ka na záver. Kompletne preloz(ený Strategický plán IAU na
nasledujúcu
dekádu je tiez( publikovaný na www.kozmonautika.sk v 4 dielnom seriály
na linkách
-
http://www.kozmonautika.sk/clanky/serial-strategicky-plan-iau-diel-i-prolog-predslov-zhrnutie-planu
-
http://www.kozmonautika.sk/clanky/serial-strategicky-plan-iau-diel-ii-uvod-rozvoj-astronomie
-
http://www.kozmonautika.sk/clanky/serial-strategicky-plan-iau-diel-iii-nasledujuca-dekada
-
http://www.kozmonautika.sk/clanky/serial-strategicky-plan-iau-diel-iv-realizacia-%C2%A0financovanie-prilohy-b

Kompletne celý plán sa dá pozriet( naraz na mojom webe:
http://www-astro.ulb.ac.be/~mocak/index.php/Main/StrategickyPlanIAU

Príjemné c(ítanie praje
Miro Mocak

--

       Miroslav Mocak

       Institut d'Astronomie et d'Astrophysique
       Université Libre de Bruxelles
       Campus De La Plaine
       CP 226 - Boulevard Du Triomphe
       B-1050 Bruxelles - BELGIUM

http://www-astro.ulb.ac.be/~mocak/

        Understanding is, after all, what science is all about - and
science
       is a great deal more than mere mindless computation (Roger Penrose)