[astroCS] VSS-pripomienky RE:rekategorizacia Kozmosu

Rastislav Vallo vallo at nextra.sk
Fri Sep 6 19:38:39 UTC 2002

Proceduralna poznamka:
Rakcia pana Grygara je zjavne na prispevok "rekategorizacia Kozmosu"
- pripojena (ako reakcia) k "VSS-pripomienky"

Ale ja tiez neviem, ako docielit, aby moja odpoved zapadla spravne
do struktury na: http://www.ta3.sk/pipermail/astrocs/2002q3/thread.html

Rad by som vyslovil "k nazoru (Grygar) - nazor":

1/ "Zakladny problem popularno-vedeckych casopisov" je iste "uradne" OK,
ak vsak ma Kozmos na Slovensku MONOPOL - a teda neexistuje nic ine,
mali by sme "ludsky-neuradne" pozerat na jeho poslanie zhovievavejsie.
Preto ak vyplni medzeru, a ciastocne nahradi (na 1 strane) aj "vedecky
casopis" - potom dosledne, striktne drzanie zbytocne tvrdej podmienky
sa mi nezda ani racionalne, ani prakticky celkom v poriadku.

2/ Tiez sa mi nezda, ze "dobre je len to, co odklepne zahranicie". Ci snad
v Cechach a na Slovensku nie je dost schopnych ludi posudit aspon
niektore temy? Povazujem to za urcite podcenovanie vlastnych kolegov.

3/ Preco by "niekedy len iny nazor na standardnu vec" musel cesky,
alebo slovensky obcan tahat cez zahranicie? Kto, kedy sa s nim bude
bavit, ked ANI DOMA mu nedaju priestor? Tak to asi vidia "oni"...!?
(Tu by som rad este doplnil, ale "skrtam" a "nezdrzujem" :-)

4/ Preco by malo byt "riskantne voci citatelom" publikovat clanok
bez recenzovaneho protajsku? Tu sa zasa domnievam, ze nazor
silne podcenuje citatelov. Ak to vyhrotim do extremu - potom by
sme mali zaviest niektore knihy, nazory "na index", ako svojho casu
pouzival dogmaticky Vatikan?

Ci snad publikovanie "studenej termonuklearnej syntezy" z Pasadeny
(alebo JPL?, alebo Berkeley? - nespominam si) asi v r. 1992 bolo OK?

Veda je hladanie, preco by KOZMOS nepomohol svojim, ale aj ceskym
"mysliacim hlavam"? Aj ked "trochu", v zaujme pokroku, hoc aj
"porusi uradny statut"? Ide o viac.

Skuste zvazit takyto nadhlad.

Rastislav Vallo

PS - Na margo: Tu vyslovene nazory boli iniciovane mojim pokusom
publikovat teoriu "Vznik slnecnej sustavy". Ked som dostal prvu
vyhradu v rovnakom zmysle od pana Neslusana (citujem): "Dosledky
ako Vasej prace, tak aj mojho posudku sa netykaju len nas dvoch,
ale aj vacsieho ci mensieho okruhu dalsich ludi (vsetkych potencialnych
citatelov), na ktorych v danej suvislosti nemozem jednoducho zabudnut."
... ktora rovnako vyjadruje "obavy o citatelov" - odoslal som argument:

(Citat mojho e-listu): Zoberme si len posledne cislo Kozmosu 3/2002.
Clanok "Fyzici za zrkadlom" je totalne neoverena "hypoteza", uz v prvej
vete zacinajuci: " Vedci (tak dokonca vedci! -pozn. RV) sa nazdavaju, ze
okrem sveta, v ktorom zijeme a ktory nase zmysly vnimaju, existuje iny,
neviditelny svet, vytvoreny z hmoty, ktora je zrkadlovym protajskom nasich
atomov. Podari sa vedcom, podobne ako Alenke v risi zazrakov, prejst
na druhu stranu zrkadla...?"
Publikovany clanok je podla mna vrchol popretia samych seba, pocnuc
...(mena)..., Vami, deklarovanym statusom Kozmosu, i kredom ktore
bolo formulovane ako dovod. Tieto vety, pokial by som nevedel, ze citam
Kozmos, patria do spiritisticko-magickeho casopisu. Vy mate "obavu zo
zavadzania citatelov" mojou teoriou? Tu ju nemate?
Tato duchovna "teoria za zrkadlom" je overena? A teda publikovatelna?
Nie je to totalne popretie kreda "dovodov nepublikovania" ? (koniec citatu).

Takze: "Zahranicie" na uvedenej urovni moze byt publikovane, a pre poctivu
domacu "robotu" sa vytiahnu "uradne" argumenty? To budeme klast
polienka pod nohy sami sebe?

Ja som aj z nadhladu (mimo vlastneho problemu) velmi ocenil zmenu
nazoru kompetentnych, pretoze sa naozaj domnievam, ze len takto,
sa budu moct uplatnit aj domace "hlavy" a nemusia odchadzat "von".

rv