[astroCS] polarna ziara

Jan Rybak choc at ta3.sk
Tue Nov 6 13:49:55 UTC 2001

Vazene kolegyne a vazeni kolegovia,

prave som dostal spravu zo Skalnateho Plesa od p. Rychtarcika, ze mali to stastie
pozorovat tuto noc polarnu ziaru.

Viac informacii o jej pricinach i priebehu najdete na adresach :
http://sec.noaa.gov/today.html alebo http://sec.noaa.gov/pmap/index.html.

Merania neutronoveho monitoru na Lomnickom Stite ukazali merania sekundarnych castic,
sposobenych tou istou pricinou ako polarna ziara. Merania z LS
najdete on-line na adrese : http://lsuef1.ta3.sk/realtime.php3.

Sanca vidiet ju je i tuto noc, ale mensia ako noc predoslu. Takze ak
mate chut, skuste vecer ci rano 'skontrolovat' severnu oblohu ak pravda
bude jasno.

Pozdravuje

Jano R.

TL, 6/11/01